Şirketler İçin Arama Motoru Marketingi

Bir kampanyanın etkin olmayan bölümlerini kapatabilir ve bunun yerine daha etkili olanları genişletebilirsiniz.

Arama Motorları gelecektir ve de çok uzun zaman önce hayatımıza girmiştir. Her hangi bir şey aradığınızda pazar görünümü hakkında bilgi edinmek için öncelikle sarı sayfaları veya rehberleri mi açarsınız yoksa Google’a anahtar kelime mi girersiniz?

adwords

Neden Arama Motoru Marketingi ?

Arama motorlarının, marketingsürecinizdeönemlibiryapıtaşıolacağı konusunda henüz ikna olmadıysanız,aşağıdayeralan çalışmalara birgöz atın:

“[…] 2010 yılında Avrupa’da arama motoru marketing için 3 milyar Euro’luk bir harcama gerçekleşecektir. (2004 yılında 856 milyon Euro’luk harcama olmuştur) (ForesterResearch, İne)

E-Ticaret (e-commerce) pazarı, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızlı bir şekilde yükselmektedir. Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) verilerine göre 2008 yılının ilk

11    ayında e-ticaret pazar büyüklüğü, 8.4 Milyar TL’ye kadar ulaşmıştır. Bu değerlere göre e-ticaret pazarı 2005 yılından bu yana 6 kattan fazla büyüyerek gelecek vaat eden biryatırım aracına dönüşmüştür.

Gider kavramını yatırım kavramıyla değiştirsekte, bu ifade özünde doğrudur.

Arama motoru marketingi konusunun önemi büyüyerek artmakta ve çok daha fazla şirket bu alanda faal olmaya çalışmaktadır. Aşağıdaki çalışma, arama motoru marketin-ginin şirketlerarası ticarette (B2B) artan önemini göstermektedir.

“[…] Buna göre, 3,4 milyon satın alıcının % 76’sı interneti bir araştırma aracı olarak görmekte, hemen hemen üçte biri (% 29) online araştırma yapmaktadır. Bu internet araştırmalarının yüzde 93’ünün çıkış noktası arama motorlarıdır.“

B2B için geçerli olan, özel tüketimde de geçerlidir:

“Toplamda kullanıcılar yaklaşık her ikinci online satın alımda karar verirken arama motoru kullanmaktadırlar. Hatta Turizm alanında her dört satın alıcıdan üçü satın almaya karar vermeden önce arama motoru kullanıyor.“(“Search Before the Purchase“, Doubleclick, Inc. 2005)

Gördüğünüz, hatta kendi araştırma davranışlarınızdan da bildiğiniz üzere, arama motorları karar vermede büyük rol oynamaktadır. Arama motorlarının önemi gibi arama motorları marketingine yapılacakyatırımın gerekliliği de artmaktadır.

Ciro gelişmesi

•    Ciro sürekli artmaktadır

•    2005’de 13 Milyar Euro yakın ciro

•    2006’ninilküçayında % 16 artişolmuştur

•    2006’da 15 Milyar Euro ciro beklenmektedir

grafik

Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

Arama motoru optimizasyonu ilk olarak, bir web sitesinin bir arama motoru tarafından konu ile ilgi bakımından dikkate alınacak şekilde değiştirilmesidir. Zira, arama sonuçları konu ile ilgililik bakımından sıralanır.

Nasıl Olmalıdır?

Ne yazık ki arama motorlarının konu ile ilgi bakımından farklı kriterleri vardır. Google’da birinci sırada olan bir web sitesi, MSN de bazı durumlarda ancak üçüncü sayfada listelenir. Ya da bunun tam tersi de olabilir. Bu yüzden, profesyonel arama motoru optimizasyonu herşeyden önce hemen hemen tüm arama motorları tarafından kabul gören evrensel prensipler koyar.

Bir sayfanın optimizasyonunu yapmak için öncelikle konu ile ilgili anahtar kelimelerin araştırılması gerekir. Diğer bir deyişle potansiyel bir müşteri, bir ürün veya hizmet aradığında arama motoruna hangi kelimeleri girer? Anahtar kelime bilgi bankaları burada devreye girerek tahmini aylık arama hacmini verir.

Atılacakdiğeradım, websitesini bu anahtarkelimelere uyumlu bir hale getirmektir. Eğer “mobilya“ ya da “hastane“ gibi sorgulamalarda arama motorları tarafından listelenmek istiyorsanız web sitenizin içeriğine tam olarak bu kelimeleri yerleştirmeniz gerekir. Web sitenizde yapılan görünmez değişiklikleryeterli olmaz. İçeriklerin uygun olması, gerekirse yeni içeriklerin de eklenmesi gerekir.

Optimizasyonun üçüncü bölümü, web sitesinin branşın içerisine de link edilmesidir. Çok başka ilgili web sitelerine link edilmemiş bir web sitesi Google tarafından büyük ölçüde görmemezlikten gelinecektir.

Ayrıca arama motorları düzenli aralıklarla algoritmalarını değiştirmektedir. Buda opti-mizasyon çalışmasının devamlı bir şekilde sürdürülmesi gerekliliğini doğurur aksi halde yapmış olduğunuz çalışmalar geçerliliğini kaybeder.

Sonuç olarak, önemli olan arama motoru optimizasyonunun bir defaya mahsus bir iş olmadığıdır. Arama motoru pozisyonları, zamanında müdahale edebilmek için düzenli olarak gözden geçirilmelidir. Zira rakip uyumamaktadır. Arama motoru optimizas-yonu sadece arama motoru algoritmalarına karşı mücadele değil, aynı zamanda branşın içinde yer alan diğer web sitelerine karşı da verilen bir mücadeledir.

Arama Motoru Optimizasyonu Ne Değildir?

Şimdi, bugüne kadar Meta-T ags (Bilgi Etiketleri), Arama Motoru Bildirimleri ve Page Rank hakkında tüm öğrendiklerinizi unutun. Meta-Tags zaten arama motorları tarafından okunmamaktadır. Dahası arama motoru bildirimlerinin de çoğu manasızdır.

Eğer arama motoru optimizasyonuna karar verdiyseniz, bu aslında web sitenizin içeriğinin ve hatta bazı durumlarda yapısının da değiştirileceği anlamına gelir. HTML Kod dayapılacakgörünmezdeğişikliklersizi hedefe götürmeyecektir.

Arama motoru optimizasyonu sihirbazlık ile değil, bilakis daha çok iyi bir zanaat ile alakalıdır. Trikler (örneğin beyaz bir arka plan üzerine beyaz bir metin) yapmaya karar verdiyseniz sonuçlarını da bilmelisiniz. Çünkü aracı kurumların bazıları bunu gizlerler.

Bu trikler farkedilirse web siteniz arama motoru indeksinden çıkarılma tehlikesiyle karşı karşıya kalır ki bu sizin hedefiniz olamaz.

Google’ın kendi Websitesindeyeralan ’WebmasterYönergesi’ ne birgöz attığınızda:

“[…JKullanıcılarınızı aldatmaya çalışmayınız ve arama motorlarına sunduğunuz içeriğin kullanıcılarınız için de uygun olduğuna dikkat ediniz. […]“ “Arama motoru sıralamasını düzelteceği varsayılan triklerden sakınınız.[…]“

http://www.google.com/intl/de/webmasters/guidelines.html

İyi biroptimizasyon ve trikler (Spam) arasındaki sınır, herzaman belirgin olarakgörünmez. Bu yüzden, ikilemde kaldığınız zaman hilelere başvurmaktan çekininiz.

Bu Yazı profesyonelseocu.com sitesinden referans olarak alınmıştır

Bir önceki yazımız olan Telefon Dinleme Süreçleri başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>